Bevezetés a kutya fotózásba

Kutyákat és egyéb állatokat fotózni hozzávetőleg olyan egyszerű, mint kisbabát. Minden kérésedet azonnal teljesíti, úgy mozog, ahogy te szeretnéd, elsőre tökéletesen pózol, és már mehetsz is haza.

AylaHa a kutyád türelmes és engedelmes, akkor nincs sok gond vele, beállítod abba a pózba, ahogy szeretnéd, megkéred, hogy maradjon úgy, megvárod, amíg a nap épp szép lapos szögből aranysárgán süt a kutyára és nem felejted el megnyomni a gombot. Esetleg szólhatsz a kutyádnak utána, hogy megmozdulhat.

Mindezekből sejtheted, hogy a kutyák fotózása nem egyszerű feladat. Ayla-Scott3Leginkább a fotóriporteri munkához tudnám hasonlítani, amikor is a fotósnak akkor és ott kell lennie, amikor és ahol megtörténik az esemény. Soha senki nem fogja megkérdezni tőled, hogy csináltad, hány rossz képet dobtál ki a kukába, csak azt az 1 képet nézik, ami jól sikerült és a riporter közzétett. Ugyanez érvényes a kutyákra is. Mivel az igazán izgalmas része ennek az, amikor több állat találkozik és játszanak egymással. Hörögnek, morognak, vicsorognak, mint akik épp készülnek egymás kivégzésére, ami persze nem igaz, ez csak a látszat. Neked, viszont ha ügyes vagy, lehetőséged van ezeket a pillanatokat elkapni és megörökíteni.

Hogyan kapd el azt a mozdulatot, amikor Ayla-Scott2épp egymás torkának esnek, kint van minden foguk, látszanak a megfeszülő izmok? Van 2 lehetőséged. Egyik a hatalmas mázli, a másik ennél valamivel nagyobb hatékonyságú, mégpedig a sorozat mód. Ezzel sajnos ki is zártuk a mobiltelefont, kis kompaktokat és leginkább a digitális tükörreflexes (DSLR) gépek maradtak játékba, velük érdemes ilyen munkára elindulni.

Ayla-Scott4Mivel a kutyák elég gyorsak, így a fotózásnál a kép elkészítése is a másodperc tört része alatt kell, megtörténjen (valahol 1-2 ezred másodperc) Szintén probléma, hogy az állatok közelednek, távolodnak és lehetetlenség pont élesre állítani a képet és exponálni is egyszerre, a kutyának az a rövidke kis idő, ami az élesség állítás és az exponálás között van, bőven elegendő az éles tartományból való kikerüléshez. Épp ezért használjunk követő fókuszt, ami az expó gomb félig lenyomva tartása közben folyamatosan éles állapotra állít, és ha úgy látjuk esemény van, csak rá kell feküdni jobban a gombra és hagyni 3-6 képkockát egymás után sorozatba lepörögni.

Szintén nem tanácsos nagyon tágra nyitott rekesszel dolgozni, hacsak nem az a cél, hogy a szeme melletti szőrszál legyen csak éles, minden más homályos.

Aki egy kicsit is járatos a fotózásban, eddigre valószínűleg összerakta, hogy ez egy nappali sport. Rövid záridő, szűk rekesz, ami kevés fény mellett csak a legprofibb gépekkel valósítható meg, de azokkal is csak mértékkel, így érdemes akkor ilyen szórakozásra adni a fejünket, amikor szépen süt a nap.

Ayla-Scott-Juci

Mi jön ezután? Otthon a gépre áttöltve a képeket átnézzük a séta során készült 500 képet és minimum 495db-ot kiselejtezünk belőle. 5db jó kép sokkal többet ér, mint 50 közepes. Ezeket utána kedvünk szerint utómunkázhatjuk, módosíthatjuk a színeket, effekteket tehetünk a képekre, ami épp szimpatikus és persze megoszthatjuk ismerőseinkkel, barátainkkal.

Agárdi Gábor, Szabó Judit Katalin

Digilab.hu
Digilab.hu
KategóriákEgyéb

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..